Follow Me @turkusowasowa

wtorek, 19 września 2017

Sophie Manolas - "Superfood czyli jak leczyć się jedzeniem"

Autor: Sophie Manolas
Tytuł: "Superfood czyli jak leczyć się jedzeniem"
Tytuł oryginału: "The Essential Edible Pharmacy"
Przekład: Ewa Weydmann
Wydawnictwo: Buchmann
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 200


Chyba jeszcze nigdy z takim zapałem nie czytałam książki poświęconej... jedzeniu. Od kiedy zobaczyłam w internecie "Superfood" wiedziałam, że będę chciała po nią sięgnąć. Zaciekawiła mnie trochę odmienna tematyka tejże książki, gdyż nie jest to zwykła książka kucharska, a zbiór cennych informacji o żywności oraz zdrowe i proste przepisy na potrawy z jej wykorzystaniem. Autorka kolejno przedstawia nam zalety zielonych warzyw liściastych, warzyw z rodziny kapustowatych, korzeniowych, strączkowych, orzechów i nasion, owoców oraz ziół i przypraw. Każde z wymienionych tu warzyw, owoców oraz innych składników jest przez panią Manolas dobrze opisane - wyjaśnione są zalety tychże produktów, ich wpływ na poszczególne organy ludzkie oraz zapobieganie różnym chorobom, w tym nowotworom. Ta zaledwie dwustustronicowa książka mieści aż 60 różnych przepisó oraz stanowi wspaniałe kompendium wiedzy na temat zdrowego odżywania i leczenia się.

Przyznać muszę, iż od dawna szukałam dobrej książki, w której znajdę wskazówki, jakie owoce i warzywa powinnam jeść, jakie będą mi służyć, zwłaszcza z moim problemem wypadających włosów. Po tej lekturze, jestem przekonana, iż znalazłam to, czego szukałam. Odkryłam istotne braki w mojej diecie, które są prawdopodobną przyczyną złej kondycji moich włosów i mojego samopoczucia. Otóż jem bardzo mało warzyw zielonych, które jak wszyscy dobrze wiedzą są zbawienne i są największym źródłem wielu podstawowych witamin. Ponadto szerokim łukiem (nieświadomie oczywiście) omijałam też wszelkie owoce i warzywa, które mają wpływ na stan naszej skóry (a co za tym idzie - włosów). Natychmiast wzięłam się za naprawianie mojego błędu! Mam zamiar codziennie pić koktajle z jarmużu, szpinaku i owoców (weekend być może zostawię na "odpoczynek", gdyż co za dużo, to też niezdrowo 😃). Planuję post powiązany z pielęgnacją włosów i przedstawię Wam książkę, która skupia się już tylko na nich i na pewno dam Wam wtedy znać, czy widzę jakąś poprawę po zmienieniu żywienia. 
Trzeba także wspomnieć, iż książka opatrzona jest pięknymi grafikami i aż ma się ochotę od razu przygotować te proste, acz zdrowe dania, które w wielu poradnikach żywieniowych są skomplikowane i wymagają posiadania miliarda składników...

"Superfood czyli jak leczyć się jedzeniem" polecam zdecydowanie wszystkim osobom, które chcą być świadome tego, co jedzą i na co wpływać mogą różne produkty. Warto poczytać cenne rady i informacje i przeanalizować swoją dietę. Być może nieświadomie nie jecie jakichś warzyw czy owoców, które są Wam jednak potrzebne? Ja sama uważam, że w dzisiejszych czasach trzeba być świadomym konsumentem, a ta książka zdecydowanie nam to ułatwi!




Ocena: 9/10


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję Wydawnictwu Buchmann.





27 komentarzy:

  1. Właściwie to szukałam książki w takim klimacie więc może się skuszę na kupienie właśnie tej. Dzięki za taki post ! :D

    Obserwuję :)
    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przyjrzeć się bliżej, bo może to akurat to, czego szukasz :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wydaje mi się, że jestem całkiem uświadomiona, ale mam problem z dostosowaniem się i silną wolą, niestety. Po tę pozycję sięgnęłabym jednak z wielką ciekawością, bardzo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog o książkach- od razu obserwuję!Póki co przeczytałam tylko ten wpis, ale już zaraz mam zamiar zabrać się za resztę ;)
    www.olimarcinkiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Zaciekawiła mnie :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszy mnie to. Warto po nią sięgnąć :)

      Usuń
  5. Zaciekawiła mnie ta książka! Na pewno kupię! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie sięgam po takie książki, ale myślę, że jednak będę starsza na pewno zainteresuję się tą pozycją. Świetna okładka:D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to fakt - ksiazka jest raczej dla swiadomych konsumentow.

      Usuń
  7. Ja bardzo lubię taką tematykę, ale najczęściej czytam artykuły w internecie :)
    MOJA STRONA

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak najbardziej dla mnie <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/must-have-na-jesien-i-wishlista.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej książki ale bardzo mnie zaciekawiłaś ! :)

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  10. Również walczę z wypadającymi włosami, chociaż po porodzie to normalne ale bez wątpienia spowodowane jest to jakimiś brakami w moim organizmie. Uwielbiam takie książki a jak są na dodatek pięknie wydane to już w ogóle.. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, przydałoby mi się jeść zdrowiej i bardziej regularnie, co przy dziecku nie jest najłatwiejsze. Chętnie zajrzałabym do tej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że to nie łatwe, ale na pewno warto spróbować i mieć mocne postanowienie :)

      Usuń
  12. Mi również brakuje takiej książki! Poważnie zastanawiam się nad zakupem, ale wiem, że nie wytrwałabym długo :D Pewnie co-nie-co bym wykorzystała, ale większość wtedy, gdy sobie przypomnę. W każdym razie warto mieć u siebie taką książkę :)

    Pozdrawiam!
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto, bo warto wiedzieć co i dlaczego się je :)

      Usuń
  13. Myślę, że ta książka nie jest dla mnie.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, który nie jest spamem! Motywuje do dalszej pracy i pisania :)

Jeśli spodobał Ci się blog, zachęcam do jego obserwacji oraz odwiedzenia mnie w social mediach!