Follow Me @turkusowasowa

niedziela, 19 listopada 2017

David Sinden - "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana"

Autor: David Sinden
Tytuł: "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana"
Tytuł oryginału: "The Little Bullet Book: Be Gorgeously Organized"
Przekład: Katarzyna Dudzik
Wydawnictwo: Insignis
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 224




Na polski rynek trafiło ostatnio kilka pozycji dotyczących techniki BuJo (Bullet Journal). Ogólnie rzecz biorąc jest to sposób prowadzenia naszego dziennika, kalendarza i organizera w taki sposób, abyśmy widzieli rezultaty swoich działań poprzez odznaczanie wykonanych rzeczy, ale także jasno zapisywali wszystkie nasze oczekiwania, plany, zadania, itp. Wszystko ma być przejrzyste, ładne i proste. Gdybyśmy chcieli jeszcze jakiegoś objaśnienia, to autor przedstawia nam je na początkowej stronie "Bullet Book'a".


"Bullet Book" charakteryzuje się wieloma zaletami. Po pierwsze jest to kalendarz, który tworzymy według własnych upodobań (tj. nie musimy zaczynać prowadzenia kalendarza od stycznia - możemy zacząć od dowolnego miesiąca). Każdy miesiąc zaczyna się od tabeli miesięcznej, gdzie możemy powpisywać albo same daty, albo potrzebne nam informacje. Dodatkowo, co mnie bardzo zaciekawiło, autor zapewnił nam w każdym miesiącu stronę do planowania i kontrolowania naszych wydatków, czyli tzw "Moja skarbonka". Co więcej, jest wiele stron poświęconych samorozwojowi, gdzie możemy wypisać, na przykład nasze mocne strony oraz te słabsze, nad którymi chcielibyśmy popracować. Dzięki temu na bieżąco możemy kontrolować, czy udało się nam już coś wypracować, czy nie. 
W "Bullet Book'u" znajdziemy także strony z listami marzeń, miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć, rzeczy, które chcielibyśmy sobie kupić. W tym wszystkim zapewne pomoże nam strona "Wizualizacja celów" oraz inne przydatne narzędzia do sprawdzania postępów w ich realizacji. 

Upływający czas pokazuje nam, co jest naprawdę ważne.

Wszystko co zawarte jest w "Bullet Book'u" służyć ma temu, byśmy mogli widzieć nasz progres w różnych dziedzinach życia - czy to w finansach, czy w celach, założeniach, planach podróżniczych, realizacji naszych "zachcianek" (tak, to bardzo ważne, zwłaszcza jeśli chodzi o nagradzanie samego siebie 😇) lub po prostu zadaniach w pracy. Jest to o tyle ważne, że widząc postęp jesteśmy bardziej zmotywowani do osiągania wyznaczonych sobie celów, a co za tym idzie jesteśmy po prostu szczęśliwsi. 

Osobiście bulletowanie (czyli wypisywanie konkretnych zadań, czy rzeczy np. do kupienia, a później odhaczanie już zakończonych działań) stosuję od bardzo dawna. Gdy widzę, że coś już mam zaznaczone jako zrobione (zwykle zamiast minusika, wstawiam wtedy plusik) jestem bardziej zmotywowana, by zakończyć wszystkie czynności z listy. Niezwykle ważne przy tym jest pamiętanie o priorytetyzacji - warto umieć wybierać to, co jest najważniejsze do zrobienia/kupienia, itp. Podchodzi ten cały temat troszkę pod zagadnienie zarządzania czasem, którym też się od kilku lat interesuję. Nie jest to bowiem prosta sztuka, ale za to bardzo przydatna w naszym życiu. 

Podsumowując, "Bullet Book. Bądź pięknie zorganizowana" to prześlicznie wydana książka (organizer/kalendarz) w cudownej oprawie, która z pewnością ułatwi nam ... ŻYCIE! Ja jestem w niej zakochana i już pouzupełniałam część stron. Warto wspomnieć, że posługiwanie się Bullet Bookiem jest bardzo proste dzięki spisowi treści. Do tego polecam używanie zakładek, pięknych naklejek, fikuśnych napisów i duuużej ilości kolorów. W końcu o to chodzi w "Bullet Book'u": ma być piękny, ma nam pomagać w codziennej organizacji oraz organizacji na przestrzeni czasu, a przede wszystkim ma być NASZ. 


Wasza Ann


Ocena: 8/10


- - -
Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Insignis.







21 komentarzy:

  1. Szkoda mi kasy, wolę kupić tradycyjne książki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, to troszkę co innego niż książka. Ale jak ktoś kupuje i tak organizery, czy kalendarze, to warto przemyśleć zakup :D

      Usuń
  2. Hmmmm organizery nie są dla mnie, ponieważ ja z natury jestem zorganizowana i niezorganizowana jednocześnie - taki artystyczny nieład 😂 Nie miałabym cierpliwości prowadzić tego rodzaju dziennik - ale podziwiam Ciebie, że umiesz, a przede wszystkim chcesz to robić i się potem tych założeń trzymasz 🤓

    she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak zaczęłam na studiach i tak mi pozostało :D

      Usuń
  3. Chyba pomyślę nad zakupem :) Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to bym rzeczywiście nazwała to organizerem. Osobiście własne plany spisuję zawsze na żółtych karteczkach w wersji wirtualnej, ale myślę, że przydałaby mi się taka "książka", która wszystko spaja w jednym miejscu :). Zastanowię się nad zakupem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze jest mieć wszystko pod ręką zawsze! Ja się ze swoim organizerem nie rozstaję :P

      Usuń
  5. Podniecałabym się tym organizerem przez tydzień, dwa, potem rzuciłabym go w kąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W przyszłym roku taki organizer całkiem by mi się przydał :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta ksiązka zdecydowanie nie jest dla mnie. Faktycznie - wydanie jest zachwycające wręcz, po prostu przepiękne, a do tego jasne, listy pewnie ułatwiają życie, jednak ja nie umiem się wdrożyć albo... więcej czasu poświęcam na robienie planów, niż realizowanie ich :D Więc u mnie bardziej spontanicznie, ale kocham podglądać planery innych i inne bullet journale :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :) U mnie niestety ze względu na tryb życia, większość musi być zapisana w kalendarzu, bo inaczej o połowie rzeczy bym totalnie zapomniała!

      Usuń
  8. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju organizery, na ten się jednak nie skuszę, co mam ich sporo w zapasie :D Ale wygląda pięknie!

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, wydany jest pięknie :) Ale jest wiele takich, które mi się podobają.

      Usuń
  9. Jaka to ciekawa ksiazeczka. Chciałabym ją mieć moje życie byłoby wtedy lepsze :D
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy lepsze to nie wiem. Na pewno bardziej zorganizowane :D

      Usuń
  10. Myślę, że to ciekawa alternatywa na prezent :)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jest rzeczywiście pięknie wydana :D Lubię tego typu kalendarze/organizery, ale przeważnie za każdym razem gdy już jakiś kupię, to po kilku dniach uzupełniania go nudzi mi się lub całkiem o tym zapominam xd Ale za to myślę, że byłby to świetny pomysł na prezent :D ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda,że nie pokazałaś środka :( Marzy mi się on,ale na razie prowadze mój bullet journal w zwykłym notesie,lubię tak spędzać wieczory :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, który nie jest spamem! Motywuje do dalszej pracy i pisania :)

Jeśli spodobał Ci się blog, zachęcam do jego obserwacji oraz odwiedzenia mnie w social mediach!