Follow Me @turkusowasowa

wtorek, 10 października 2017

PRZEDPREMIEROWO! Colleen Hoover - "It Ends with Us"

Autor: Colleen Hoover
Tytuł: "It Ends with Us"
Tytuł oryginału: "It Ends with Us"
Przekład: Anna Gralak
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 357



Po śmierci ojca, pragnąca samodzielności Lily Bloom wyprowadza się do Bostonu. Zaczyna tam nowe, dorosłe życie z dala od przemocy rodzinnej, której doświadczała często przy ojcu jako dziewczynka. Ucieczką od problemów Lily od zawsze było ogrodnictwo i z tego właśnie powodu postanawia otworzyć w Bostonie swoją własną, inną niż wszystkie kwiaciarnię - kwiaciarnię dla osób nie lubiących kwiatów. Przy tej okazji przypadkowo poznaje Alyssę - żonę jednego z bostońskich milionerów, która bezinteresownie pomaga rozkręcić jej biznes. Dziewczyny szybko stają się sobie bliskie, a jeszcze bliższy staje się dla Lily brat przyjaciółki - Ryle. Lily nie ma jednak pojęcia, iż wydarzenia z przeszłości i wspomnienia przyjaciela z dzieciństwa szybko do niej powrócą i nie będą temu towarzyszyły łzy radości...

Książki Colleen Hoover zwykle są bardzo emocjonujące i dotykają przeróżnych problemów. Nie są to typowe młodzieżówki, czy powieści obyczajowe o tanim romansie, czy złamanym sercu. Za powieściami Hoover zawsze kryje się coś więcej i właśnie to w tej autorce kocham najbardziej! W "It Ends with Us", autorka dotyka problemu przemocy domowej. Na pierwszy plan wysuwa postać Lily Bloom oraz jej matki - to ta druga musiała znosić bicie, przezywanie, szarpanie za włosy, a nawet gwałt w imię rzekomej miłości i dobra dziecka, za to Lily była wówczas biernym obserwatorem wszystkich scen rozgrywających się pod dachem jej własnego domu. Ciężkie sceny pomagał znosić Lily bezdomny przyjaciel Atlas, który zamieszkał w opuszczonym domu tuż koło jej posiadłości. Był dla niej wielkim wsparciem, mimo iż sam nie mógł jej wiele dać. Po śmierci ojca, młoda dziewczyna w końcu mogła odetchnąć z ulgą i skupić się na sobie i swoich marzeniach. Wyjazd do innego miasta miał być dla niej nowym początkiem. Czy okazał się wymarzoną destynacją i jej spełnieniem? Tego Wam zdradzić nie mogę.

"It Ends with Us" przytacza nam także przykład tzw. "trójkąta miłosnego". W większości książek nie lubię takiej fabuły. Zwykle jest naciągana, a główna bohaterka miota się między jednym a drugim kandydatem, zachodząc w głowę, którego wybrać. U Colleen Hoover nie ma jednak miejsca na nieprzemyślane historie i zbędne incydenty. Wszystko jest ze sobą spójne, powiązane, jedno wynika z drugiego, teraźniejszość łączy się z przeszłością. Cieszę się, że w lekturze nastąpił nieoczekiwany zwrot akcji, którego całkowicie się nie spodziewałam. Zdradzę Wam jedynie, że ma on miejsce prawie na końcu powieści, zatem bądźcie cierpliwi! 


"Nie ma czegoś takiego jak źli ludzie. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, którzy czasami robią złe rzeczy."


Czy polecam nową powieść Hoover? Cóż, jeśli powiem, iż jest to jedna z lepszych powieści przeczytanych przeze mnie w tym roku, będzie sami w stanie odpowiedzieć sobie na to pytanie 😊 



Premiera tej powieści już jutro!



WAŻNA INFORMACJA!

Chciałam tu także nadmienić, iż jeśli sami jesteście ofiarami przemocy domowej bądź znacie takie osoby, koniecznie zwróćcie się po pomoc! Możecie ją uzyskać w kilku miejscach:
- Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" (klik),
- Fundacja Centrum Praw Kobiet (klik),
- Zakładka "Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie" na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości (klik).



Pozdrawiam kochani!

Ann



Ocena: 9/10



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję Wydawnictwu Otwartemu.





34 komentarze:

  1. Colleen Hoover po raz kolejny sprawiła, że zakochałam się w jej twórczości jeszcze bardziej! Niezwykła historia, poruszająca bardzo ważny temat :) No po prostu uwielbiam <3

    Pozdrawiam! goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio ta książka pojawia się wszędzie, ale na mnie czeka a razie inna pozycja tej autorki.
    xoxo
    L. (www.slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawi mnie jaka :)) Chociaż większość jest dobra!

      Usuń
  3. Fajny blog! Super piszesz!
    flarri.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Wiadomo, każdy ma swoje gusta (: Dziękuję mimo to za opinię!

      Usuń
  5. nie słyszałam jeszcze o tej książce ale lubie takie tematyki :)
    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jak się kiedyś na nią natkniesz, polecam przeczytać! :)

      Usuń
  6. Mocna książka. Jestem bardzo wrażliwa i nawet czytając Twoją recenzję się wzruszyłam. Dzięki Twojej lekkości pióra mogłam po części wyobrazić sobie tematykę książki. Pozdrawiam i obserwuję xoxo
    NATALIEFASHION97

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego właśnie oczekiwałam, że będę mogła pokochać tę książkę <3 Już niedługo się w nią zaopatrzę <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie przeczytałam negatywnej, a nawet neutralnej opinii o tej książce, więc to chyba mówi samo za siebie :) Oczywiście dla mnie, jako fanki Colleen Hoover to pozycja obowiązkowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię Hoover, a po przeczytaniu tej powieści to jestem niemalże podwójną fanką :D

      Usuń
  9. Nie słyszałam o tej książce, ale będę musiała kiedyś po nią sięgnąć!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę fajny i dobrze zrobiony post, bardzo miło się czytało :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się w końcu zabrać za czytanie, zmotywowalas mnie ;)
    anothergirlinthesea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam te autorkę ! Czytałam Confess i Ugly Love ;)

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją lubię! :) Polecam zatem jej nową powieść. Na pewno też Ci się spodoba!

      Usuń
  13. Nie no, naprawdę nie mogę się doczekać, aż sięgnę po It Ends With Us! Ubóstwiam Hoover i jej książki, a o tej ostatnio słyszę same mega pozytywne opinie :D

    P.S. Piękny blog kochana, aż miło tu do Ciebie zajrzeć! ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam za sobą trzy powieści Hoover. Niestety nie należę do jej zagorzałych fanek, dlatego nie wiem, czy przeczytam tę książkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta troszkę się różni od poprzednich książek autorki. Uważam, że porusza bardzo ważny temat, ale na swój sposób.

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować :) Myślę, że może Ci się spodobać.

      Usuń
  16. Uwielbiam ja i klimatyczne zdjecie <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/10/karmelowa-narzutka.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, który nie jest spamem! Motywuje do dalszej pracy i pisania :)

Jeśli spodobał Ci się blog, zachęcam do jego obserwacji oraz odwiedzenia mnie w social mediach!