Follow Me @turkusowasowa

sobota, 9 stycznia 2016

LIEBSTER BLOG AWARD #1

Beata z bloga czasdlaksiążki nominowała mnie do blogowego tagu Liebster Blog Award, zadając poniższe pytania, na które z miłą chęcią udzieliłam odpowiedzi :) Dziękuję Beatko za nominację i pamięć o mnie!




1. Jaki jest twój ulubiony gatunek literacki? Ograniczasz się tylko do jednego gatunku czy nie ma to dla ciebie znaczenia?

Zdecydowanie nie ograniczam się do jednego gatunku! Lubię książki fantasy, kryminały, ale chętnie również sięgam po romansidła oraz young adult (choć na te ostatnie chyba jestem już za stara, ale miło czasem się tak „odmóżdżyć” i przenieść w nastoletnie lata :) ).

2. Jak nazywa się twój ulubiony autor?

Z pewnością nie mam jednego ulubionego autora. Ale tymi, po których książki sięgam najchętniej i kupiłabym widząc tylko autora są: Gayle Forman, Harlan Coben, Graham Masterton, J.K. Rowling, Terry Pratchett, Andrzej Sapkowski (kolejność przypadkowa).


3. Patrząc na twoją biblioteczkę - przeważają książki autorstwa kobiet czy mężczyzn?

Ciężko stwierdzić, ale wydaje mi się, że chyba jednak płci brzydkiej :P (Panowie, wybaczcie! Hihi).


4. Jak nazywa się twój "książkowy mąż"? (nie będę aż tak okrutna, możesz napisać kilku)

Niegdyś był to Ron Weasley. Teraz chętnie wzięłabym za męża Noaha z „Pamiętnika”, autorstwa Nicholasa Sparksa :)


5. Najlepsza powieść jednotomowa, na którą trafiłaś?

„Wszystkie jasne miejsca” idealnie się tu wpasowuje!


6. Lubisz książki tematyczne? Przykładowo takie na święta - o których jest teraz bardzo głośno.

Nie mam nic przeciwko, ale nie czytam przykładowo w święta książek o tematyce świątecznej. Czytam to, na co w danym momencie mam ochotę, bez zważania czy jest lato czy Boże Narodzenie :) Za to jeśli można poradniki nazwać książkami tematycznymi, to ostatnio pokochałam te o modzie i ubieraniu się! Ach...


7. Z jaką bohaterką książkową się utożsamiasz?

Po części z Anią z Zielonego Wzgórza :)


8. Czy kiedykolwiek przeczytałaś książkę, która dla innych wydawała się genialna, a dla ciebie była okropna?

Tak. Choćby ostatnio przeze mnie przeczytana „Fangirl” - dla mnie tragedia, dla innych genialna. Ale o gustach przecież się nie dyskutuje. Może po prostu jestem już za stara na niektóre książki young adult i odbieram je inaczej niż młodzież.


9. Ile książek posiadasz w swojej biblioteczce?

Około 140-150. Wszystkie to książki papierowe, gdyż nie lubię e-booków.


10. Podaj twoim zdaniem 3 najlepsze serie dla młodzieży.

Harry Potter, Igrzyska śmierci, Jeśli zostanę


11. Częściej kupujesz książki czy wypożyczasz?

Jeśli mam być szczera, to od kilku lat w ogóle nie wypożyczam książek. Wszystkie, które chcę przeczytać po prostu kupuję. Chyba kupowanie książek stało się moim uzależnieniem (nie chyba, tylko na pewno! Przyznaję się sama przed sobą...), ale powiem Wam, że dobrze mi z tym. Nie żałuję wydanych pieniędzy choć wiem, że większości z nich nie przeczytam więcej niż raz.



Moje pytania:
1. Kiedy zaczęła się Twoja pasja czytania?
2. Po jakie książki najchętniej sięgasz?
3. Czy sięganie po daną książkę jest od czegoś uzależnione (np. nastroju, pogody, itp.)?
4. Na jakiej książce uroniłaś łzę?
5. Ulubiona lektura szkolna.
6. Jaka jest najgrubsza książka jaką posiadasz?
7. Czy posiadasz podwójny egzemplarz jakiejś książki?
8. Czy zdarza Ci się kupować książki tylko dlatego, że mają ładną okładkę?
9. Jaka jest Twoja ulubiona seria książek?
10. Jaka jest Twoja ulubiona książka polskiego autora?
11. Czy lubisz poradniki? Jeśli tak, to o jakiej tematyce?




NOMINUJĘ:




9 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację, z chęcią odpowiem na Twoje pytania :)

    A czytając Twoje odpowiedzi miałam wrażenie, jakbym czytała o sobie. Mamy identyczne preferencje co do gatunku, uwielbiam tych samych autorów, "Wszystkie jasne miejsca" uważam za przepiękną książkę. No, mam trochę mniej książek w biblioteczce niż Ty, czego Ci zazdroszczę ;) I nie kupuję tak dużo, aczkolwiek jestem uzależniona od kupowania książek - nałóg, który staram się leczyć :D Dlatego często bywam w bibliotekach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tez bym musiała zacząć odwiedzać bibliotekę zamiast księgarni 😅

      Usuń
  2. Świetne odpowiedzi!
    Tak samo jak ty nie wypożyczam ksiażek od kilku lat i uzależniłam się od kupowania ich.:D
    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za nominacje kochana i jestem pewna, że odpowiem na nią w tym miesiącu :)
    Pozdrawiam, Bukowy Czytajnik ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez już ostatnio nie wypożyczam książek, tylko kupuję nowe. Cóż, mój portfel niezaprzeczalnie na tym cierpi, ale co tam! Uwielbiam kupować książki!:>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z paroma pytaniami się zgadzam :D A pod względem pisarzy chyba byśmy się dogadały.
    Ja chodzę do biblioteki i cieszę się, ze mamy w moim malym miasteczku takie bogate wyposażenie. Ale tez bardzo dużo książek kupuje. Niestety jestem zwykłą uczennicą która dorabia sobie w weekendy i nie na wszystkie książki mogę sobie pozwolic ;p ale nie ubolewam, tym bardziej się cieszę jak jakąś kupię/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja biblioteczka na razie jest znacznie mniejsza, jednak kiedyś na pewno ją powiększę :)


    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację! :)
    Też już nie wypożyczam książek od bardzo, bardzo dawna, a kupowanie stało się "małym" uzależnieniem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pokaźną masz biblioteczkę :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, który nie jest spamem! Motywuje do dalszej pracy i pisania :)

Jeśli spodobał Ci się blog, zachęcam do jego obserwacji oraz odwiedzenia mnie w social mediach!